lördag, april 07, 2007

En fransk morgon

Att vakna till Edit är en njutning, sitter i min rökrock och puffar lite. När jag bodde hemma hos mina föräldrar på Rosenlundsgatan, brukade jag när det var varmt ute öppna fönstrerna. Sen satte jag högtalarna i fönstret, skruvade upp volymen och lät henne sjunga högt över stan. På det sättet hoppades jag att människorna på gatan skulle bli lite gladare. Det finns en underbar scen i en fransk film som heter "Medans vi faller", som du för övrigt borde kolla in. Du förstår nog vilken när du ser den. Tog ut vespan igår och putsade den fin, funderar starkt på att lacka om den och göra den fin till sommaren. Njuter av att vara hemma och bara vara, kollade på Micke Berg's blogg om nån fotograf i malmö som har gerilla utställning på gatan. Sånt gillar vi! Mer sånt, undrar bara hur han fästar dom så dom sitter fast? Nu börjar snart boule säsongen, så nu börjar det bli dags att gå ut och träna inför sommarens tävlingar. Borde nog höra av mig till min klubb, Bouleshevikerna, som huserar på mariatorget. Kaffe på Mellqvist och sen boule nere i vasaparken, kan det bli bättre???

1 kommentar:

S sa...

Jag är övertygad om att de på gatan blev lite gladare. Hon är underbar!

Och det där med Kaffe och Vasaparken får mig att längta tillbaka till Stockholm.