torsdag, mars 02, 2006

En dag i Köpenhamn

Först av allt kan jag berätt vad som hände med min väska och om det blev några pengar. Jag fick en lapp från flygplatsen med ett gratis nummer. Det här nummret gick inte att ringa från mobilen och Davis som jag bor hos har ingen fast telefon så vi begav oss ner på stan för att hitta en telefonautomat. När vi väl hittade en så gick det inte att ringa det nummret från en automat. Så jag gick tillslut in på ett café och lånade en telon och fick reda på att det inte blev några pengar, mitt bagade var på ingång och det var ju huvud saken.
Efter att ha gått runt ett tag i Köpenhamn gick vi upp och hälsade på Politiken, hälsade runt på bildredaktören och ett gäng fotografer. Damn vilken skillnad på klimat på en tidning, personligen tycker jag att klimatet och attityden i Sverige är väldigt tråkig. Jag kan förklara det här mer en annan dag. Vi satt iaf och gaggade i matsalen på Politiken, imorgon är det nämligen årets bild både i Sverige och i Danmark så därför var alla lite bubbliga och nervösa och vi satt och gissade vilka bilder som skulle kunna plocka hem något pris. Jag skulle lätt kunna flytta ner till Köpenhamn under en tid. Nu ska det ut och ätas middag och sen kommer väskan mellan 22:00-00:00 dvs fem minuter i tolv sen ska det ut och drickas ett gäng Grøn!

Inga kommentarer: