fredag, mars 19, 2010

Santo Domingo

Efter en väldigt lång flygning har jag nu kommit fram till Santo Domigo på Dominikanska republiken. Och man kan inte annat än att älska den här staden, speciellt om man kommer direkt från Delhi. Men först hann jag med en kort stop over i New York, en kaffe på Star Bucks och sen hoppa på flyget. Bara vid gaten kunde man känna skillnaden mor Delhi, folk frågade vart skulle och var öppna och glada. Och väl på flyget så blev vi försenade, det var tydligen en kille som hade tappat bort sitt gren card, stewarden uppmande folk att kolla under sätena för att se om den låg där nånstans. Jag slumrade till och en stund senare vaknade jag av tjo och tjim och applåder, det var tydligen en kvinna som hittat kortet. Mannen kommer in springand epå planet lättat och glad till passagerarnas jubel. Hade det här hänt någon annan stans så hade folk varit buttra och sura på att han försenat hela planet men här skrattade folk och var glada för hans skull. Och stämningen har följt med mig till hotellet. Men inatt bär det av mot den riktiga anledningen till att jag och Urban är här, vi tar bilen som tar 8 timmar att köra över till Haiti. Sen är det tok jobba i några dagar innan vi ska tillbaka den 28 mars. Om en stund börjar festligheterna på torget men först ska jag sova en liten stund. Bilden den är från Maldiverna men känslan är densamma här som där.

Inga kommentarer: