lördag, mars 27, 2010

In transit goes intransit

Så var det dags att lugna ner sig lite, igår flög vi ut från Haiti i ett litet litet plan. Efter att ha stått i in checkningen i 20 min visar det sig att vi stått i fel kö. Ingen vet var vi skulle och efter mycket om och men blir vi hänvisade till ett litet rum inne bland terminalerna. Där står Caribiean airways vid en stor metallcase och checkar in oss. Planet var litet och skakigt, men vi har bestämt för att snart återvända. Jag blev tvungen att boarda så nu är jag helt plötsligt i NYC. Klämt en sjukt äcklig pizza och kollat lite i affärerna. Newark's flygplats måste vara en av dom sämre i världen, dåligt utbud av affärer, inga bra ställen att sitta och jobba vid och inga buisiness lounger. Så nu sitter jag på golvet vid en gate och snål laddar batterierna på datorn så jag ska kunna jobba lite till på planet.
Jag har försökt lura mig själv genom att intala mig att det inte var jobbigt på haiti och på ett sätt var det inte det, men jag känner mig ändå tom inuti, tom efter allt vi har sett och efter att ha jobbat i 180 den här veckan. Nu är det bara sista biten kvar innan jag kan gå på semester i två veckor och det är att printa alla bilderna. Men först ska jag ta mig från NYC till Delhi.
Salut blanco!

1 kommentar:

Joel Alvarez sa...

Läser din blogg på tunnelbanan. Väldigt intressant läsning. En massa pepp från Sthlm! Muy buena suerte en todo lo que hagas!

Joel