söndag, januari 17, 2010

Mother India

Så vaknade jag upp och det var dags att sätta igång och börja jobba igen. Stök och bök och en jäkla massa stress, hann inte med och säga hej då till alla jag ville men vi ses ju snart. Flyget gick bra, nån extra timme i London innan det var dags att boarda. Och nu är jag tillbaka i Indien, Romana och Guru kom och mötte mig på flygplatsen och det var underbart att se dom igen, under bilresan hem lyckades han lura mig till att vara med i ett stort debattprogram som skulle spelas in senare på kvällen. Efter en tragisk händelse nere i södra Indien där en polisman fått ett ben avskuret av ett gäng. En ministredeligation kör förbi och ett gäng poliser står och tittar på och så även några fotografer, ingen gör nått fysiskt för att hjälpa mannen och allt blir filmat, ambulansen dyker först upp efter 20 min. Efter den här händelsen fördöms fotografens kalla agerande. -Hur kunde han filma en man som ligger och dör utan att hjälpa till? Och där nånstans kom jag in. Det som var roligt var att den legendariska fotografen Ragu Rai även var där, men men nog om det. Nu är det dags att stiga upp och göra nått av den här dagen också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken kanal för debatten? Lägger du ut en länk?
Kram
Torbjörn