tisdag, mars 24, 2009

Min knarkhund

Nu under kvällen var jag och Pablita i hennes gamla kvarter, vi tog en lång promenad och jag brukar alltid släppa henne lös där. För några veckor sen upptäckte jag att det växte marijuana i vilt tillstånd där. När jag berättade det för mina indiska polare ryckte dom bara på axlarna och sa att det gör det över hela Indien. Men idag i parken iaf, Pablita strosar som vanligt omkring och jag går runt och filosoferar i parken. Hon gillar blommor så att hon går och sniffar på växter är ingen konstig syn, men den här gången såg jag att hon stod och tuggade marijuana! Inget bra tänkte jag och ryckte genast in, drog bort henne men efter en stund var hon tillbaka för att tugga i sig lite mer. Och efter en stund kommer resultatet, hulkningar och sen kräktes hon. Efter en stund var hon tillbaka och tugga i sig lite mer och sen en ny kräkning. Mycket märkligt beteende, kan det vara så att hon har blivit beroende? Nej skämt åsido, klart hon inte har, men no more drugs for that girl.

Inga kommentarer: