tisdag, november 25, 2008

Trött

Ögonen klipper och smutsen klibbar känns det som, vi sitter nu på flygplatsen i Kigali och väntar på att lyfta mot Nairobi för att sen flyga vidare till Amsterdam och sen krypa ner i min säng i Stockholm. Allt har gått väldigt bra och vi har landat alla jobben så jag skulle nog kunna sträcka mig så långt som att det är två trötta men nöjda journalister som sitter här. Jag är ledsen att det varit tomt med blogg inlägg men internet har nästan varit obefintligt. Situationen i Goma var dock en smula bättre än vad jag hade förberett mig på, med det menar jag inte att det inte är ett helvete för människorna där. Men maten kommer fortfarande in men då har iof matpriserna fördubblats, så visst går folk hungriga. Tiden framför mig kommer bli tog stressig, måste lämna allt så snart som möjligt och sen ska jag börja packa mitt liv för en flytt till Indien igen, hitta hyresgäst, visum och allt annat som ska hinnas med. Men nu ska jag bara sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar ha bättrat sig på Arlanda.
Nu på morgonen ligger förseningarna på 30-60 minuter.
Välkommen hem!
Torbjörn