tisdag, november 18, 2008

Gränsen

Godmrning, ny dag. Vaknar upp med en fantastisk utsikt vid gränsen mellan Rawanda och Kongo. Bilfärden igår tog 4 timmar från Kigali och hit, när vo kom fram hade gränsen redan stängt. Vi ligger efter en dag pga mitt baggage som var försenat. På vägen från flyplatsen igår skulle jag förbi banken och precis utanför en mack ser jag två västerlänningar, ena killen ser bekant ut och när jag vänder på mig är det Johan Bävman. En fotograf från Skåne som varit två månader i Tanzania tillsammans med hans väldigt trevliga reporter Martin. Världen är bra liten. Nu kommer snart taxin som ska ta oss till gränsen och senare idag hoppas jag kunna börja jobba!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det där med den stora vida världen är kanske inte alltid så korrekt :) Även den största av världar kan vara liten... jag dyker förresten in hos dina föräldrar på måndag i nästa vecka. Kommer du att vara i stan då eller är du ute och far?

Daniel Nilsson sa...

Ska bli spännande att kolla fortsättningen. Hörde att där nyligen varit några svenska journalister som hade haft väldigt svårt att röra sig med tanke på att där inte fanns några hjälporganisationer kvar. Vet inte vilka svenskarna var dock.
Hoppas ni får bättre tur!

Må väl
/Daniel Nilsson