lördag, september 13, 2008

Tillbaka

Har varit borta ett tag, dels från bloggen och från världen. Bestämde mig ju att hoppa Perpignan och istället skulle jag jobbat. Men istället för jobb, blev det att jag ställde mig och kaklade om hela köket. Jag sa lite kaxigt till pappa i början att det skulle nog ta två dagar. Två veckor senare är han inte sen att påminna mig om hur långt tid jag trodde att det skulle ta ifrån början... Fast han har även varit här och hjälpt mig varje dag den sista veckan. Så en stor eloge till min käre far. Annars går det lite långsamt samtidigt som tiden springer ifrån mig. Jag skulle egentligen varit nere i USA förra veckan och gjort ett stort jobb om orkanerna men av olika anledningar sket det sig... Det känns lite ledsamt att inte så många (inga alls om jag ska vara ärlig) svenska tidningar hör av sig med frilans gigg när jag är hemma, men å andra sidan får jag mail från utländska magasin som vill att jag ska jobba med dom, men då bara utomlands. Men jag har ett stort jobb som jag ska iaf på börja här i Sverige innan jag sticker ut igen. Så nu är det en ganska skön tillvaro, jag säljer bilder från arkivet och går hemma och pular och tänker på jobb som jag ska göra. Och ikväll spelar jag skivor och visar bilder på Restaurangen på oxtorgsgatan 12, det blir som vanligt en hel del brasse och andra ljuva toner från en svunnen tid. Jag börjar lire 21:00 och slutar 01:00 så kom dit och dra en öl och skaka loss dom lurviga!

Inga kommentarer: