tisdag, april 21, 2009

Tidsbristen

Så var vi hemma igen, jag Chris Maluszinsky och Pablita (min hund) begav oss upp i bergen till hitta-dig-själv-paradiset-Rishakesh. Efter 5 spyor av pablita och 7 timmar kom vi tillslut dit, moder ganges ringlar sig genom dalen och längs bergen trängs Ashram och olika yoga retreat. Överallt möter man väserlänningar som set ut som dom precis kommit från inspelningen av Matrix. Nej Rishakesh var kanske inte stället för mig, visst var det härligt att bada i Ganges (nej jag kommer inte dö av förgiftning, vi badade faktiskt där ganges började och vattnet var klart!) och forsränna och åka vespa upp i bergen. Men alla dessa ner rökta yogisar? Antingen så var det 50-60 åringar som under ungdomens år varit hippisar och nu skiljt sig och behövt en hitta sig själv resa eller så är det Israeliska ungdomar som precis muckat från militärtjänsten, den senare kategorin blir jag såååå provocerad av! Visst träffade vi ett helt gäng grymt trevliga människor och jag generaliserar en smula när jag nu skriver, men mitt tips är ÅK INTE DIT! Nu är det bara några veckor kvar innan jag ska hem, ska bli vansinnigt skönt och jag längtar nått sjukt mycket efter mina damer där hemma! Soon baby, soon!

Inga kommentarer: