onsdag, augusti 29, 2007

Idioti

Skulle som sagt köpa en extern hårdisk idag, sprang runt på lite olika ställen för att kolla vad som fanns. Jag slank in på El Giganten och kollade deras sortiment, inget av intresse men dom hade vad jag trodde var en bil laddare till min Pro book. Det stod airplane charger, men det fanns en bil laddar konverterare. Så jag gick fram till en säljare och frågade om den funkade i bilen också, det visste han inte men det var öppet köp så funkade det inte kunde jag bara lämna tillbaks den. Jag fick alltså inte öppna den i butiken om jag inte köpte den. Så jag drog mitt kort på 590 kronor och öppnade förpackningen. Fungerar inte i bilen stod det klart och tydligt! Så tillbaks i kassakön där dom efter ett visst köande förklarade att jag måste gå upp en våning där jag kunde göra ett återköp. Ny kö, två expediter, byten och återköp och service och reparationer. Nu kan man tänka sig att dom hade hand om olika ärenden men nej nej, lång kö till båda ärendena men ändå så tog dom båda två bara hand om service och reparationer. Efter ca 15 min bytte dom och då var det andra gänget som surnade till. Ett briljant system.... Så efter en 30 min kom jag ram och fick ett kvitto som jag skulle gå ner till kassan med för att få tillbaka mina pengar, ny kö men lite kortare denna gång. Pengarna som jag ca 1 timme tidigare gav El Giganten kommer in på mitt konto om ca 2-3 bank dagar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara säga att du tar grymma bilder. Verkligen. Fastnade framför nåt modereportage på aftonbladet. Brukar bara bläddra förbi sånt där annars, men reagerade på bilden. Och sen var jag bara tvungen att leta upp fler bilder du tagit. Du har talang för att få folk levande i ett stilla ögonblick. Fortsätt med det du gör!

Shadow sa...

Lysande system de har!