tisdag, augusti 14, 2007

Ett nattdopp på eriksdals badet för några veckor sen med dom sköna människorna som jag fått äran att arbeta med under sommaren. Men nu börjar den närma sig slutet och höst stressen ligger och trycker som ett betongblock mot bröstet. Samma känsla varje år, förväntansfull ångest. Jag vet att det kommer bli en bra höst men allt ska hinnas med och sys ihop innan säsongen börjar på allvar. Just nu befinner jag mig nånstans ute på jobb, ensam. Jag brukar gilla att vara själv, men just nu är det lite väl ensamt, fast jag behöver det. Behöver vara själv med mig själv ett tag. Vill göra allt nu, ut och ta bilder ha semester vara ledig, gosa med femåringen äta goda middagar med mamma och pappa, börja övnings köra med min syster. Allt ska hinnas med NU! Och jag vill gärna få plats med allt. Men man får ta en sak i taget, energin som inte fanns där förra hösten finns nu iaf och det känns skönt.

Inga kommentarer: